O spánku a cvičení

Cvičení by k zájmu o zdravé stravování mělo neodmyslitelně patřit. Mnohdy se tak ale neděje. Ono mnoho lidí raději nebude jíst, než aby se hýbalo. A je velká škoda. Ano, opět vlastní zkušenost. 

Na cvičení jsem kvůli špatně vlastnoručně sestavenému raw jídelníčku neměla energii. A když jsem přeci jen šla běhat, nemohla jsem v noci spát. Spánek a cvičení jdou spolu ruku v ruce a jeden bez druhého nemůže existovat.

Články o spánku

Tak jsem to musela holt nějak vyřešit. Ale jak? Pokus omyl, testovala jsem sama na sobě.

Prášky na spaní jsem brát nechtěla, a proto jsem odpovědi na tu, za posledních několik let, největší otázku “Proč sakra nemůžu v noci po cvičení spát?” musela najít sama.

A našla?

Našla, ale i přesto se mi občas v noci nepodařilo usnout. Proto jsem začala znovu pátrat.

Co když jím moc bílkovin, a proto nemůžu spát?

No jo no, to dává smysl. Tak tedy jaké potraviny jíst, aby se mi dobře v noci spalo?

Takže tryptofan a melatonin ke spánku potřebujeme? No jo, ale je ale moudré cpát do sebe hormon melatonin? Hormon? Vzhledem k tomu, že je melatonin volně prodejný, je na zvážení všech pro a proti každého nespavce. Ale ani ten melatonin není všemohoucí.

No a co ten tryptofan? To je esenciální aminokyselina, která se nachází hojně v mase. Takže když budeme jíst hodně masa, budeme také dobře spát? Ani omylem.

Cítíte se bezradně? Také jsem byla dost bezradná, ne že ne.

Ale nebojte, přišla jsem i na tento oříšek. Za největší průlom v mém pátrání o nespavosti (co bych taky dělala, když jsem v noci nemohla spát, že?) považuji článek o hematoencefalické bariéře, která se nachází v mozku.

Je to taková celnice, která nepustí dovnitř jen tak někoho. A už vůbec ne, když je ten někdo pomalý a těžký. Takže náš milý tryptofan mívá právě kvůli svým “tělesným dispozicím” problém se do mozku dostat a zhasnout mu světla.

Proto pořád mozek v noci vrčí, proto nemůžete usnout a můžete se zbláznit, protože to jediné, co se vám možná tak trochu daří, je semi-somnický spánek. A to je možná už lepší jako nespat vůbec.

Články o cvičení

Cvičím od března 2016. Začátky byly také velmi zajímavé. Ve cvičení jsem měla, na rozdíl od stravy, jasno hned od začátku.

Věděla jsem, že chci cvičit s těžkými váhami, ať už s kettlebelly anebo dělat mrtvé tahy či dřepy. A také jsem věděla, že těžké váhy ze mě obryni neudělají. Jasně, že jsem nabrala na váze, co byste také chtěli od svalů? A jasně, že přišlo obří JO-JO. S tím můžete počítat vždycky.

Na druhou stranu se však podle váhy orientovat nemůžete, protože na tělesné váze se může podepsat spousta jiných faktorů. Například zadržování vody. Voda samozřejmě nemá nic společného s přebytečným tukem.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

© 2019 Jana Albrechtová . Powered by WordPress. Theme by Viva Themes.